nursyuhada_mohdyushairie

Sunday, November 06, 2011

bestfriends VS besties VS friends

Ha? BBF? ape nih? hahaha .. so, title ny yang jadi persoalan aku sampai ke hari ni . . n saat ni . y? x tahu nak kate ape. sebab sekarang, tengah bingung! macam-macam persoalan yang terlintas dalam kepala otak aku sekarang ni. ehem. ape beza antara B, B & F ny? apa kepentingan diorang? ok!!
aku dah jumpa jawapan nyeee. merekalah teman yang menolong kite saat kite berduka, bersedih, memerlukan pertolongan, tema yang berkongsi kegembiraan saat kite bahagia, teman yang boleh share sume masalah, sume kisah suke .. duke .. n bagai2 lagi. 
tapi,
AWAS !!
ade juga diantara mereka yang mempunyai niat yang tersembunyi. apa? kite pun tak tahu. kenapa? kita pun tak tahu. bagaimana? kite pun tak tahu .. kirenye, everythings tak tahu la jawapan nyeee .. hehe! tapi, kenapa mesti macam tu? hmmmm .. maybe disebabkan beberapa faktor. contohnye ::


* kecantikan
* kekayaan
* personaliti
* "saham"


hahaha .. itu, kemungkinan je laa . mungkin ade yang tak macam tu. tak semua manusia same kan? hmmmm. tapi, kadang2, sedih bile terpikir kan, ade jugak manusia yang macam ny kan? nak kawan tapi, ade sifat2 dengki sesame sendiri. yeah! memang normal sifat tu ade dalam diri setiap manusia, tapi .. tak sepatutnye ade sifat macam tu pada kawan sendiri. right? hmmm .. boleh nak iri hati, nak dengki, tapi .. berpada-padalah .. dengki, iri hati pada benda yang positif kan bagus, jangan nak dengki sebab2 laen .. 
dengki sebab ok, "die belajar die lebih bijak dari aku, aku dengki ! aku nak lebih k dari die, nak lagi biajk dari die " kan bagus tuu ! x macam sesetengah orang "alaaa .. die ny selalu kuar jalan2 ngan balak @ awek, selalu dapat hadiah dari balak @ awek die .. xsuke la aku camny ! menyampah la tengk die . !" haduuuuissss! y? kenapa jadi camtu diiiiik non oi? sabar3 .. jangan nak berdengki x tentu pasal, ade mase nanti, balak @ awek korang akan bagi la kat korang rase camtu .. x perlu nak berdengki2 sangat nye eyssss .. pastu, bile kawan kate " hey, aku tak suke kawan aku camni, camtu, camny , camtu .. " ape? ko ingat, ko baaaaek sangat?  aduss .. ntah pape laaar .. hahahahaha .... macam2 ragam la bile cakap sal BBF ny kan? hmmm .. same jugak time bagi pendapat. ok, we r frenz, so, kene time la jugak pendapat orang laen, jangan nak time satu pendapat dari satu akal je. dats not fair! right? huhuu .. ini jugak selalu terjadi dalam hubungan persahabatan. so, renung2 kan .. hehehe
ok? BBF .. bubyeeee ..


logo camny memang selalu ade law dah ade kawan 







Thanx sudi bace entry i. mmuah!

No comments:

Post a Comment